Fedezd fel a Z generáció online vásárlási szokásait az értékesítések növelése érdekében

Olvasási idő: 9 perc

Mint okos és gyanakvó digitális bennszülöttek, a Z generáció könnyen átlátja a legtöbb márka marketingstratégiáját. Nem jutalmazzák meg a rosszul sikerült erőfeszítéseket a keményen megtakarított pénzükkel – és nekik van sok pénzük.

A híresen pénzszűkében lévő milleniumi generációval ellentétben a Z generáció hatalmas költőerővel lép be a piacra: körülbelül 360 milliárd dollárnyi rendelkezésre álló jövedelemmel. Ez egy hatalmas új demográfia a te e-kereskedelmi vállalkozásod számára, de ehhez a megfelelő megközelítésre lesz szükséged a sikeres működéshez.

Ebben az irányban már segítjük ügyfeleinket a Z generáció vásárlóinak sikeres célzásában – és ebben a blogban segítünk neked megérteni néhány olyan stratégiát, amelyeket hatékonynak találtunk ezen egyedi demográfia célzásakor.

KI AZ A Z GENERÁCIÓ – ÉS MIÉRT OLYAN KÜLÖNLEGESEK?

A Z generációt, néha „Zoomereknek” nevezik, és azokra vonatkozik, akik a 90-es évek közepétől az 2010-es évek elejéig születtek.

Azóta a közösségi generációkat valamelyest 15 évre szabványosították. Ezért a Z generáció leggyakoribb meghatározása azokat foglalja magában, akik 1997-től 2012-ig születtek.

Az USA népességének 20,67%-át teszik ki, ami kissé kisebb, mint a milleniumi generáció (21,75%), és kissé nagyobb, mint az X generáció (19,83%). (Megjegyzés: A statisztikák, amelyek szerint a Z generáció jóval nagyobb, mint a milleniumi generáció, általában az életkorcsoportot „1997 és később született” szerint határozzák meg.)

A Z generáció még mindig növekszik jövedelem és költés terén, de már most is vannak olyan világos költési minták, amelyek megkülönböztetik őket a milleniumi generációtól.

Összességében a Z generáció körülbelül az összes költés 5%-áért felelős volt 2020-ban, de ez várhatóan 2030-ra 17%-ra nő.A milleniumi generációval együtt a következő évtized elejére a költések közel felét (48%) fogják képviselni.

Az Igazság Keresése

A Z generáció elkötelezettsége az oktatás iránt részben a pénzügyi stabilitás iránti szükségükhöz kapcsolódik. Azonban ez a McKinsey & Company által meghatározott „True Gen” jellemzéssel is együtt jár: egy generációval, amelyet az igazság keresésének vágya határoz meg.

Bár ez a jelentés már néhány éves, és még jelentős mértékben a pandémia előtti időszakban került nyilvánosságra, sok benne található megfigyelés igazolódott az azt követő évek során.

A McKinsey jelentés négy alapvető viselkedési mintát emel ki, amelyek a Z generáció sajátos igazságkereséséből származnak:

„Ne határozd meg magadat csak egyféleképpen.”

„Legyél radikálisan befogadó.”

„Kevesebb konfrontáció legyen, inkább párbeszéd.”

„Éld meg az életet pragmatikusan.”

Ahogy látni fogjuk, ezek az értékek kombinációja megnehezítheti a Z generációhoz való marketinget. Nemcsak az egyénekhez való marketinghez lehet szükséged több interakcióra és adatpontra, de a te marketinged az egyéneknek is befolyásolhatja más egyénekhez való marketingedet.

A Z generáció rendkívüli faji, etnikai és nemek közötti sokszínűsége több, mint egyszerű demográfiai tény: ez egy olyan érték, amit elfogadtak.

Van egy nagy előny ebben. Bár a Z generáció kész bojkottálni a márkádat, ha nem tetszenek nekik az értékeid, sokkal inkább együttműködnek veled azért, hogy a márkádat jobbá tegyék.

8 Fontos Z Generációs Vásárlási Szokás, Amire Érdemes Gondolni

Ahhoz, hogy sikeres stratégiákat hozz létre, amelyek vonzzák a Z generáció vásárlóit, először meg kell értened, hogyan vásárolnak.

Itt van néhány kulcsfontosságú Z generációs vásárlási szokás, amiket érdemes figyelembe venni, mielőtt a stratégiáról beszélnénk.

1. Általában kevesebbet költenek.

A Z generációnak úgy tűnik, hogy takarékosabb költési szokásai vannak, mint a milleniumi generációnak, akiknek (valószínűleg megalapozatlan) hírnévük volt pazarlóként. Különösen kevésbé hajlandóak hitelre vásárolni.

Ez valószínűleg kapcsolódik elutasításukhoz a hagyományos hitelhez a „most vásárolj, később fizess” (BNPL) megállapodások javára. 2021 közepére a hitelkártyás költekezés csak 8%-kal nőtt a pandémia előtti szintekhez képest, míg a BNPL 230%-kal nőtt. A Z generáció esetében a BNPL költekezés 330%-kal nőtt.A Z generáció az első olyan generáció, amely a növekvő Amazon térnyerés mellett nőtt fel, és soha nem tapasztalta meg azt a világot, ahol ne tudnának azonnal árakat összehasonlítani a kezükben tartott telefonjukkal – ezért folyamatosan keresik a jó vásárlási lehetőségeket és más előnyöket, mint az ingyenes szállítás és az ingyenes visszaküldés.

2. Hit vezérelte vásárlók.

A Z generáció vásárlói a piacteret olyan eszközként látják, amellyel befolyásolhatják a világot a pénzük segítségével.Tudni akarják az eladó értékeit, és bevallják, hogy bojkottálják az olyan márkákat, amelyeknek az értékei nem tetszenek nekik. Azonban hajlandók többet fizetni fenntartható termékekért.

3. Kerülik a digitális „nagy dobozokat.”

Az értékek iránti elkötelezettségük miatt nem meglepő, hogy a Z generáció valószínűbb, hogy elkerüli az Amazon és más nagy online piactereken való vásárlást, mint az idősebb generációk.

Az Afterpay adatai szerint a Z generáció több pénzt költ kisvállalkozásoknál, mint más generációk. Ez lehetőséget jelenthet kisebb márkáknak, hogy megszerezzék az új vásárlókat.

4. Mobiltelefonokkal vásárolnak.

Digitális bennszülöttek lévén a Z generáció a mobiltelefonjaik mellett nőttek fel. Ez azt jelenti, hogy kényelmesen használják mobil eszközeiket minden célra, beleértve a vásárlást is.

A mobilbarát megközelítés nem annyira stratégia a Z generációhoz való marketingben, hanem inkább előfeltétel.

5. Közösségi médián keresztüli vásárlás.

A közösségi médián keresztüli vásárlás egyre népszerűbb. A Z generáció vásárlóinak mintegy kétharmada vásárol termékeket közösségi médián keresztül, és ez a szám várhatóan tovább növekszik.

Még akkor is, ha nem vásárolnak közösségi médián keresztül, továbbra is oda járnak inspirációért. A Z generáció vásárlóinak mintegy 80%-a azt állítja, hogy a közösségi média befolyásolja, mit vesznek meg.

6. Omnichannel vásárlók.

Bár a Z generáció szívesen vásárol közösségi médián keresztül, ugyanakkor preferálják a különböző vásárlási élmények széles skáláját.

Szeretnek személyesen vásárolni, valamint a márka weboldalán és a márka alkalmazásán keresztül is – de sokan azt mondják, hogy a legkényelmesebb forrásból és/vagy a legjobb áron vásárolnak.

7. Személyre szabott vásárlást várnak.

A Z generáció olyan világban nőtt fel, ahol a kiskereskedők személyre szabott ajánlásokat tudnak nyújtani, és az alkalmazások és weboldalak kényelmét, amelyek előre látják az online vásárlási igényeiket.

Ez az ő normálisuk – és ha egy márka nem teljesít, az alacsonyabb minőségű élményhez vezet.

8. Türelmetlenek.

A digitális bennszülöttek lévén a Z generáció fogyasztói mindenre gyorsaságot várnak.

Nincs sok türelmük lassan betöltődő weboldalakhoz és alkalmazásokhoz, és nem akarnak várni a rendelt termékeikre.

16 Z generációs marketing stratégia az online márkád számára

Tehát hogyan alakíthatod át ezt az ismeretet arról, hogy a Z generáció kik és hogyan vásárolnak hatékony marketingre?

Emlékezz: Nem mindegyik stratégia működik minden márkához. Fontos különböző megközelítéseket kipróbálni, és gondosan figyelni az eredményeket, hogy megtaláld azokat, amelyek a legjobban működnek számodra.

Ha segítségre van szükséged a Z generációs marketingstratégiád finomításához, fordulhatsz szakértőinkhez egy ingyenes, személyre szabott javaslattal az online áruházad számára. Már segítettünk több ügyfelünknek, hogy átálljanak a Z generáció számára vonzó marketingre, és gyorsan kialakíthatunk, tesztelhetünk és végrehajthatunk hatékony stratégiákat a márkád számára is.

1. Koncentrálj a Márkátok Értékeire, Fenntarthatóságára és Etikájára

Ahogy már említettük, a Z generáció vásárlói úgy gondolják, hogy a pénzüket olyan márkáknak kell támogatniuk, amelyek osztoznak az ő értékeikben. Egy vállalat társadalmi felelősségvállalási hírneve befolyásolja a vásárlási magatartást a Z generáció 55%-a számára.

Ha el szeretnéd érni ezeket a fogyasztókat, be kell mutatnod elkötelezettséged a jó értékek és etikus gyakorlatok iránt.

2. Kommunikálj hitelesen.

Az értékeid megosztása nem jelenti egyszerűen azt, hogy elmondod, amit úgy gondolsz, hogy a Z generáció vásárlói hallani akarnak.

A „post-igazság” korszakban nőtt fel a Z generáció, ami gyanakvóvá tette őket a márkákkal szemben. Készek azokra a kutatásokra, amelyek szükségesek ahhoz, hogy megtudják, egy márka valóban elkötelezett-e azok mellett a célok mellett, amelyeket képviselnek.

Ha nem vagy elkötelezett, nincs idejük a zajodra. A Z generáció mintegy harmada jelentette, hogy hetente legalább egy márkát eltávolít a követőlistáról, elrejt, vagy blokkol a közösségi médián.

3. Tedd világossá a fenntarthatósági elkötelezettséget.

A Z generációt érdekli a fenntarthatósági elkötelezettséged. Ha meg szeretnéd őket nyerni, világossá kell tenned, hogy mindent megteszel a karbon lábnyom csökkentése és általában a világ erőforrásainak jó kezelése érdekében.

Emlékezz, ennek pozitív oldala is van: a Z generációsok hajlandók többet fizetni fenntartható termékekért.

4. Mutass be radikális befogadást.

A Z generáció elfogadta az identitását, mint sokszínű közösség. A közösségük néhány tagjára irányuló támadásokat saját maguk elleni támadásként érzékelik, és nincs türelmük hozzá.

A McKinsey jelentésben a Z generáció 76-81%-a azt mondta, hogy abbahagyná olyan márkák vásárlását, amelyek homofób, rasszista vagy „macho” kampányokat folytatnak.

Az etnikai sokszínűségük mellett a Z generáció sokszínűbb a nemidentitásukban, és hajlandók támogatni azokat, akik nem illeszkednek a bináris nem spektrumába. Fontosnak tartják, hogy a márkák üdvözöljék azokat a vásárlókat, akik nem felelnek meg a hagyományos nemnormáknak.

Ez a legfontosabb a divatmárkák számára, ahol a Z generáció vásárlóereje a legnagyobb hatást gyakorolja, de minden kiskereskedőnek fel kell tennie a kérdést, hogy termékeik használják-e a nemekre való kategorizálást.

5. Építs, jutalmazz és tartsd fenn a márka hűségét

Talán azért, mert a Z generáció tagjai olyan keményen dolgoznak azzal, hogy megkérdőjelezzék azoknak a márkáknak a hitelességét, amelyektől vásárolnak és amelyekkel interakcióba lépnek, nagyon hűségesek lehetnek azokhoz a márkákhoz, amelyeket támogatnak.

Készek visszatérni hozzád, hogy újra és újra vásároljanak tőled, ami hatalmas előnyökkel járhat az e-kereskedelem márkád számára.

Annak érdekében, hogy kihasználjátok ezt a tendenciát, tekintsd meg teljes útmutatónkat a vásárlói hűség fenntartásáról a közösségi médián keresztül.

6. Személyre szabott vásárlási élményt kínálj

A hűséges vásárlók sok információt nyújtanak neked. Ezt az információt ki kell használnod a Z generáció vásárlóinak e-kereskedelmi élményének személyre szabásához.

Adj nekik személyre szabott ajánlásokat, kényelmes fizetési lehetőségeket és természetesen kedvezményeket.

7. Gyorsítsd fel a weboldaladat

Senki sem szereti a lassan betöltődő webhelyet, és a Z generáció megszerezte Zoomer becenévüket részben azért, mert türelmetlenek a gyenge internetes élményekkel szemben.

A webhely sebessége jó dologba történő befektetés, mert nemcsak segít abban, hogy célzottan elérjed a Z generációt, hanem javítja az ügyfél élményét minden demográfia számára – és segít a Google keresési eredményeiben való helyezésedben is.

8. Kínálj gyors szállítást

A Z generáció türelmetlensége itt mutatkozik meg. Gyorsan szeretnék a csomagjaikat, és ezzel nincsenek egyedül.

Az online vásárlók leginkább azt változtatnák meg az ügyfél élményen, hogy gyorsabb szállítást kapjanak. A gyors és ingyenes szállítás nagyszerű hűségjutalom (és azt is ösztönöznénk, hogy minden márka számolja be áraikban az ilyen szolgáltatásokat).

9. Használj SMS (szöveges üzenet) marketinget

A telefonok többek a Z generáció tagjai számára, mint egy eszköz. A telefonjaik részei önmaguknak. Ez a gondolkodásuk része, és számos interakciójukat alakítja az összes többivel a világban.

Ennek eredményeképpen az SMS marketing hatékony módja annak, hogy elérjék őket. Ezek a vásárlók mindig maguknál tartják a telefonjukat, és ez a közvetlen kommunikációs csatorna rendkívül magas megnyitási arányt biztosít.

Vigyázz, hogy ne ess túlzásba, mert ha zavaróvá válsz, akkor akár azonnal is letiltanak.

10. Kínálj „Most Vásárolj, Később Fizess” (BNPL) lehetőségeket

Ahogy korábban már említettük, a Z generáció lehet, hogy gyanakvó a hagyományos hitellel szemben, de imádják a BNPL lehetőségeket.

Számos tényező játszik szerepet ebben (mobil eszközökön való könnyű használat, alacsonyabb elfogadási küszöb, „menő faktor” stb.), de az emlékezetes tényező, hogy ezeket a fizetési módszereket kínálni kell annak érdekében, hogy megnyerd a Z generáció vásárlóit.

11. Vonj be influenszereket és a közösségi médiát

A Z generáció soha nem tapasztalta meg a közösségi média nélküli világot. Természetes a Zoomerek számára, hogy használják, de összetett viszonyt ápolnak vele, és néhány mód, ahogyan interakcióba lépnek vele, furcsának tűnhet az idősebb felhasználóknak.

Itt vannak néhány ajánlás a leghatékonyabb módokról ennek a hatékony marketingcsatornának a kihasználására, amikor ez a vásárlói generáció kerül szóba.

12. Bővítsd a közösségi média csatornáidat.

Ha el szeretnéd érni a Z generáció vásárlóit a közösségi médián keresztül, akkor ott kell lenned, ahol ők is vannak.

Bár néhány Z generációs vásárlót megtalálhatsz a hagyományos közösségi média platformokon, mint például a Facebook és az Instagram, de elterjedtek a közösségi média ökoszisztémájában is. A Z generációhoz való eljutás valószínűbb a TikTok, a Reddit és a YouTube csatornák használatával.

Sok Zoomer számára az online játék a preferált „közösségi média” csatorna, és őket sem szabad elhanyagolni. Az emberek több vásárlást hajtanak végre videojátékokon keresztül, mint a márka weboldalakon és alkalmazásokon keresztül. Valójában a fogyasztók 21%-a vásárolt már videojátékokon keresztül, és 42% azt mondja, hogy szereti látni kedvenc márkáikat a játékokban is.

13. Használd az influenszereket hitelesen.

Az influenszerek követése része a közösségi média élményének a Z generáció számára. Körülbelül háromnegyedük azt mondja, hogy követ influenszereket, és negyedük sok influenszert követ.

Ezek az influenszerek gyakran befolyásolják a Z generáció vásárlási döntéseit, ezért érdemes a márka számára befektetni az influenszer marketingbe.

Azonban itt rejt veszélyt. Biztosítanod kell, hogy azok az influenszerek, akikkel együtt dolgozol, híresek legyenek az autenticitásukról, és hogy az interakcióid velük megőrizzék ezt az autenticitást.

A Z generáció számára a hitelesség az influenszerek legfontosabb tulajdonsága. Amikor influenszerekkel dolgozol, végezz alapos kutatást annak érdekében, hogy meggyőződj róla, hogy a megfelelő tartalomkészítőkkel dolgozol-e együtt a demográfiai csoportod számára, és nyitott legyél az influenszerek ajánlásaira arról, hogyan illeszthető be terméked zökkenőmentesen a meglévő márkájukba.

14. Keress meg Z generációs influenszereket, hogy dolgozzatok együtt.

Az internet és a hagyományos média legnagyobb különbsége az, hogy az internet interaktív. A Z generáció belsővé tette ezt az elképzelést, és aktívan szeretne partnerkedni a márkáddal:

  • Terméked értékelése
  • Részvétel egy online játékban
  • Digitális tartalom létrehozása a számodra
  • Részt vesz egy általad támogatott eseményen
  • Ötletek beküldése a terméktervezéshez

Ez teszi őket kiváló forrásokká a felhasználók által létrehozott tartalom (UGC) számára, de ezen túl is lehet menni, hogy valóban összekötődjön a Z generáció vásárlóival a márkád. Hívd meg az embereket interjúkra a márkád csatornájára, vagy egyezz bele abba, hogy a rajongók podcastjaikban interjúkat készítsenek veled.

Talán nincs erőforrásod játékok tervezéséhez és események támogatásához, de néhány jó pontot beszerezhetsz azzal is, hogy hashtageket és kihívásokat használsz, hogy a rajongókat izgatottá tedd és bevonva tartsd a márkátörténetedbe.

15. Hozz létre egyedi személyiségeket a közösségi média csatornáid számára.

Ha valóban el akarod érni a Z generáció vásárlóit a közösségi médián keresztül, fontos egyedi tartalmat fejleszteni minden egyes csatornához. Részben ez azért fontos, hogy elkerüld a monoton hangzását.

A Z generáció vásárlói sok időt töltenek a közösségi médián, és nem akarják folyton ugyanazokat a unalmas üzeneteket látni  tőled. Minden közösségi média csatorna más és nem szeretnél lebukni azzal, hogy a Facebook hangnemét használod a TikTokon. Ugyanúgy, ahogyan fontos a kódváltás, amikor különböző közönségekhez beszélsz személyesen, a márkádnak is át kell váltania a közösségi média csatornák között.

Természetesen gondoskodj róla, hogy a közösségi média személyiségeid továbbra is tükrözzék a márkád értékeit, akkor is, amikor különböző hangon szólsz hozzájuk.

16. Ne felejtsd el a videót

A Z generáció nem csak digitális őslakosok; azok a magas sebességű internet korszakában nőttek fel, amely elterjedté tette a videó streaminget.

Az online hatások közül semmi nem befolyásolja annyira a Z generáció vásárlási szokásait, mint a TikTok videók. Rengeteg órányi YouTube videót hoznak létre, válogatnak és fogyasztanak. Még több videó tréning tartalmat néznek a LinkedInen, mint bármely más generáció.

Bármit is akarsz mondani nekik, meg kell tanulnod videón mondani.

Amikor nulláról indulsz, nehéz lehet meghatározni az e-kereskedelmi videóstratégiádat. Nem kell magas minőségű videókat készítened, de azoknak hitelesnek, azonosulhatónak és divatosnak kell lenniük.

Legfőképpen szórakoztatónak kell lenniük.

@samsung

Our Neo QLED 8K TV has left @unboxtherapyofficial WOW-ed with its stunning features; deeper blacks, vibrant colors and one-finger-thin ☝️ form factor. #NeoQLED8K #TechReview #UnboxTherapy #Samsung

♬ original sound – Samsung – Samsung

Ha nehézségeid vannak a videók elkészítésében, fontold meg, hogy néhány rajongót hívsz meg, hogy segítsenek neked (lásd az influenszerekről és partnerekről szóló megjegyzéseinket fent). De ne csak használd az általuk készített tartalmat; tanulj belőle, és hozz létre saját tartalmat, amely tükrözi azt a hangot, ahogyan a Z generáció hozzád és önmagához szól.

Az Z generáció e-kereskedelem marketingstratégiájának kialakítása

A Z generáció befolyása a piacban gyorsan nő. A következő néhány évben jelentős részt fognak kitenni a piaci kiadásokból, és hamarosan ők lesznek a legnagyobb fogyasztók.

Most megérteni a vásárlási szokásaikat segíthet abban, hogy hatékony marketingstratégiát tervezhess a következő évekre.

Mindenekfelett emlékezz arra, hogy etikus és autentikus legyél. Ha nem vagy az, rájönnek, letiltanak és bojkottálnak, miközben a barátaiknak is ugyanezt mondják.

Tudjuk, hogy a marketing erőfeszítéseid átállítása időigényes és költséges lehet. Az olyan segítség, amelynek van tapasztalata ebben a fajta átállásban, rövidebb tanulási időhöz vezethet – így a vállalkozásod gyorsabban elérheti a nagyobb sikerét.

Ha készen állsz egy e-kereskedelem marketingstratégia kialakítására, amely vonzza és konvertálja a Z generáció vásárlóit, ne habozz kapcsolatba lépni a csapatunkkal még ma, hogy akár már holnap elkezdhessük a közös munkát, és lásd, a marketingbe fektetett pénzed, könnyen megtérülhet.

Készen állsz, hogy emeld márkádat, és elérd az ideális vásárlóidat? Akkor foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra velünk!

Forrás: https://www.goinflow.com/blog/gen-z-shopping-habits-marketing-strategies/

Szeretnél velünk növekedni?

Kérj ajánlatot és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!

Kapcsolódó cikkek

B.P
Minden tudnivaló a Buyer Persona-ról
2022 július 15
Addig nem tudsz valamit piacra dobni, amíg nem tudod, kinek hirdeted.  Lehet...
image-3
A 7 vezető közösségi média webhely és platform 2022-ben
2022 július 13
A közösségi média mindenhol megtalálható, de nem minden platform...

Kérj ajánlatot!

Legördülő menük és checkboxok

Ajánlatkérés menete

Az itt található űrlap kitöltését követően az időpont foglaló oldalra kerülsz, ahol lefoglalhatod a helyet az ingyenes, 30 perces Zoom megbeszélésre. 

Az űrlap kitöltése után elküldünk egy kérdőívet a megadott e-mail címre, hogy jobban meg tudjuk ismerni a vállalkozásodat még a konzultáció előtt.

A Zoom megbeszélés keretein belül átbeszéljük jelenlegi marketing stratégiátokat, hogy milyen marketing eszközöket alkalmaztok (milyen sikerességgel), illetve arra is kitérünk, hogy miben tudjuk segíteni webshopodat eredményességének növelése érdekében.

Ezt követően küldünk egy alapos és átlátható ajánlatot és szerződés mintát, hogy láthasd, hogy milyen kereteken belül tudunk együttműködni és, hogy pontosan mit kaphatsz a pénzedért cserébe.

A szerződést követően pedig kezdődhet is a közös munka, a ROAS és a profit növelése.