A közösségi média mindenhol megtalálható, de nem minden platform működik minden vállalkozás számára. Tudd meg, hogy a 7 legnépszerűbb social media platform közül melyik válik be a legjobban közönséged számára.
1. Facebook
A Facebook-on demográfiai elmozdulás tapasztalható, viszont még mindig nagyon népszerű a felhasználók körében.
A Facebook vezető iparágai közé tartozik a pénzügyi szolgáltatások, az e-kereskedelem, a kiskereskedelem, a játék, a szórakoztatás, a média, a távközlés, a technológia, a fogyasztási cikkek és az autóipari vállalkozások.
A csatorna egyre inkább elnyomja az üzleti bejegyzéseket, de továbbra is vannak módok az elköteleződés megerősítésére anélkül, hogy hirdetésekbe fektessünk. Hozz létre csoportokat, használj chatbotot , vagy jelentkezz be élő videó formájában a népszerűség fokozása érdekében.
Ahhoz azonban, hogy fel tudd skálázni webshopod, a Facebook hirdetések alkalmazása továbbra is aligha megkerülhető 2022-ben.
2. TikTok
2022-ben már mindenki hallott a TikTok-ról: hónapról hónapra nő az aktív felhasználók száma (2021-ig 3 milliárdan töltötték le), ráadásul egyre több 24 év feletti kezdi el használni a platformot és egyre kisebb a 18 év alattiak többsége, így kijelenthető, hogy már jelentős a fizetőképes felhasználók aránya a TikTok-on.
A TikTok-nak megvan a saját stílusa, így erre a platformra valóban eredeti, a TikTok best practice-it figyelembevevő tartalmakat kell készíteni, ami sok vállalkozás esetében nem oldható meg házon belül, azonban a megfelelő kreatív stratégiával és tartalomgyártással akár a Facebook-kal egyenértékű forgalomforrást is ki tudunk építeni a TikTok-on.
3. Instagram
Itt leginkább a termék alapú vállalkozások, influencerek és coachok boldogulhatnak.
A hirdetések 2018-as bevezetése óta a termék alapú vállalkozások potenciális ROI-ja minden eddiginél magasabb.
Ha a megcélzott közönség 35 év alatti, akkor az Instagram az aranybánya: a 18-24 évesek 67%-a használja az Instagramot, a Z generáció 67%-a és a millenniálisok 58%-a pedig naponta legalább egyszer használja az alkalmazást.
Ezen a platformon leginkább az egyszerűbb WOW termékeket lehet értékesíteni, amik nem igényelnek sok magyarázatot.
4. YouTube
Az eredeti videós közösségi média felület fenntartja a dominanciát ezen a piacon. Jelenleg ez a második leggyakrabban használt platform havi 2,2 milliárd aktív felhasználójával.
Ez a felület erős felhasználói bázissal rendelkezik minden korcsoportban. Ide tartoznak a nehezen elérhető 65 év felettiek, akiknek 49%-a használja ezt a platformot, a Facebook után a második helyen.
A YouTube minden műfajt lefed: a szépségápolástól és az oktatástól kezdve, a barkácsoláson át, a lakásfelújításokig. Ez az a platform, amelybe a legtöbb márka befektethet.
Leginkább bonyolultabb termékek esetén érdemes hangsúlyt fektetnünk a Youtube-ba. Hosszútávon egy stabil Youtube csatorna nagyban hozzájárulhat a márkaértékünk növelésére, azonban rövid távon is érhetünk el sikereket a platformon hirdetések futtatásával.
Ilyen lehet például egy számozott kifestő, vagy bármilyen egyéb egyszerű ajándéktárgy.
5. WhatsApp
A WhatsApp továbbra is a legnépszerűbb közösségi üzenetküldő alkalmazás, messze a Facebook Messenger előtt.
Az üzenetküldő alkalmazás nem tűnik kézenfekvő választásnak a márkák számára, de vegyük figyelembe, hogy az SMS-ek 98%-os nyitottsági arányt mutatnak, szemben az e-mailek 20%-ával. Azt is érdemes megemlíteni, hogy az SMS-ekkel ellentétben a WhatsApp üzenetek küldése ingyenes.
Ha a WhatsApp-ot ügyfélszolgálatra és -megtartásra használod, akkor valószínűleg hamar észre fogod venni, hogy a márkádban rejlő lehetőségek hatalmasak.
6. Pinterest
A Pinterest legnépszerűbb tartalmai közé tartozik a divat, az ételek, a dekoráció, az esküvő, az edzés és a barkácsoláshoz kapcsolódó gombostűk. Ráadásul az alkalmazáson bármilyen tartalom, ami gazdag látványvilággal rendelkezik, boldogulhat.
A felhasználók 60%-a nő, így amennyiben túlnyomórészt női közönséged van, ez nyomós ok arra, hogy időt fektess a közösségi média marketingben a Pinterestre.
7. Snapchat
Ha a megcélzott közönséged fiatal, mindenképpen érdemes belépni a Snapchatbe. Az app legaktívabb felhasználói a 13 évesek, és naponta több mint 30 percet töltenek az alkalmazással.
A Snapchat a felhasználók által generált tartalmak, a kulisszák mögötti videók és az exkluzív ajánlatok.
A közösségi média tehát mindenhol ott van, és mindenki használja.
Nincs olyan platform, amit mindenkinek kötelező használnia, leginkább a célközönség és a termék típusa határozza azt meg, hogy hol vagyunk jelen.Legyél szelektív, keresd meg a közönséged által használt platformot vagy platformokat, majd szabd testre kampányodat, hogy elérd a célközönségedet. Ha pedig szakértőket keresel e-kereskedelmi vállalkozásod sikeréhez, foglalj időpontot egy ingyenes konzultációhoz velünk!