Minden tudnivaló a Buyer Persona-ról

Olvasási idő: 3 perc

Addig nem tudsz valamit piacra dobni, amíg nem tudod, kinek hirdeted. 

Lehet úgy is értékesíteni, hogy nem ismerjük a célközönségünket, azonban így súlyos pénzeket tudunk elégetni. A márka felépítésének egyik legfontosabb része az ideális vásárló azonosítása.

Ez az írásunk megmutatja Neked a célközönség megkülönböztetésének elemeit, valamint azt, hogy hogyan hozhatsz létre olyan Buyer Persona-kat (“vásárlói személyiségeket”), amelyek összhangban állnak üzleti céljaiddal. 

Mi az a Buyer Persona?

Hallottad már azt a mondást, hogy “ha mindenkinek marketingelsz, akkor senkinek sem”? Ha még nem, bármilyen vállalkozásod van, ezt jól jegyezd meg. 

A Buyer Persona egy olyan kitalált személy, amely valós adatokra épül és körülírja a célközönségedet. A részletes leírása a piackutatáson, pontos és valós ügyfél adatokon alapul. Ha jó munkát végzel, igazi embereket fog képviselni.

A jól definiált személyek segítenek a marketingeseknek úgy kommunikálni, hogy elérjék és megszólítsák a célközönséget az üzeneteikkel (a weboldaltól kezdve, a hírlevelen át, a social media felületekig).

Ez rendkívül fontos, hisz az embereknek, a különböző “csoportokban” eltérő igényeik, kihívásaik vannak, valamint másak a médiafogyasztási szokásaik, így különbözőképpen kell őket megszólítani. 

Mire valók a vásárlói personák?

A vállalkozásoknak érdemes a kezdeti időszakban létrehozni a vásárlói személyiségeket, majd frissíteni őket bizonyos időközönként.

Mikor nyúlj vissza a Buyer Persona-hoz?

  • A tartalomstratégia megalkotásakor: a blogokat, az esettanulmányokat és az alapvető tartalmakat személyre szabottan alakítsd ügyfeleid különféle igényei szerint.
  • E-mailek írásakor: Az e-mail kampányok szegmentálása és optimalizálása kulcsfontosságú háttérismeretet igényel a személyekről. 
  • A fizetett hirdetések közönségének meghatározásakor: az eredményes, hatékony hirdetések létrehozásának kulcsa annak ismerete, hogy mi vonzza a célközönséget. 
  • A közösségi média bejegyzések létrehozásakor: a közösségimédia-naptárad létrehozásakor vedd figyelembe azokat a témákat és eseményeket, amelyek fontosak a célközönséged számára. 
  • Új termék vagy szolgáltatás fejlesztésekor: mielőtt új terméket vagy szolgáltatást vezetnél be, fontold meg, hogy a meglévő ügyfélköröd megvenné-e azt, vagy sem.
  • Márkaváltáskor: akár bővíteni szeretnéd közönségedet, akár teljesen új irányba akarod vezetni a márkáddal, a személyiségeid is úgy fognak átalakulni, ahogyan te. 
  • Új munkatársak felvételekor: azoknak az emberek, akiknek a legjobban tisztában kell lenniük a buyer persona-val, azok, akik melletted dolgoznak. 

Létezik negatív perona?

Bizony léteznek, őket nem akarod az ügyfeleid között tudni.

Fontos, hogy őket is definiáld, és a negatív buyer persona-kat is alkosd meg (sokkal könnyebb meghatározni azt, hogy kinek NEM akarunk eladni).

Hogyan készíts personat?

Végezz kutatást:

  • Demográfia: életkor, nem, jövedelem, földrajzi elhelyezkedés, családi állapot stb.
  • Viselkedési minták: vizsgáld meg a webhelyeden az általános viselkedési mintákat. 
  • Az ügyfél szereti/nem szereti: mi a fontos számukra, amikor a tiédhez hasonló terméket választanak? 
  • Hogyan jutnak információhoz: milyen médiát fogyasztanak? 
  • Ügyfél céljai és motivációi: mit értékel a közönséged? 
  • Kihívások: milyen kihívásokkal néz szembe a célszemélyed? 
  • Használati esetek: az emberek különböző csoportjai eltérően használhatják termékét vagy szolgáltatását. 

Mit tartalmazzon a vásárlói személyiséged leírása?

1. Alapinfók

  • neve
  • hogy néz ki,
  • milyen jellegzetes ismertető jele van.

2. Munkahely és beosztás

  • iparág amiben dolgozik:,
  • a cég mérete.

3. Demográfia

  • életkora,
  • neme,
  • izetése,
  • milyen a lakóhelye? (város,falu,stb..),
  • legmagasabb iskolai végzettsége,
  • családi állapota,
  • vannak gyermekei? Mennyi? Nemük?,
  • életstílusa.

4. Célok és kihívások

  • mi az elsődleges célja,
  • mi a másodlagos célja, 
  • hogyan segíthetünk neki elérni a céljait,
  • mi az elsődleges kihívása,
  • mi a másodlagos kihívása?
    hogyan segítünk neki megoldani a kihívásait?

5. Értékek / félelmek

  • mitől fél leginkább? Hogyan oldjuk meg?
  • mi az elsődleges értéke,
  • legfőbb problémája a sales folyamat során?

6. Egyéb információ

  • mi a hobbija?: 
  • mik az érdeklődési körei?:
  • milyen egyéb blogokat, tartalmakat olvas?:
  • honnan tájékozódik az érdeklődési köreivel kapcsolatban?

7. Milyen kifogásai vannak?

  • Miért halogatnak, amikor halogatnak?

Természetesen lehet ennél sokkal bonyolultabb és sokkal egyszerűbb Buyer Persona-t is létrehozni.

Gyakran előfordul, hogy nem csak egy adott célcsoportra célzunk, ebben az esetben érdemes típusonként külön Buyer Persona-t készíteni.

Készen állsz, hogy emeld márkádat, és elérd az ideális vásárlóidat? Akkor foglalj időpontot egy ingyenes konzultációra velünk!

Forrás: https://inbound.human.marketing/what-is-a-buyer-persona-and-how-to-create-one

Szeretnél velünk növekedni?

Kérj ajánlatot és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!

Kapcsolódó cikkek

DALL·E 2023-12-21 15.56.19 - Create a more realistic and relatable illustration for the article titled '3 Things You Need Before You Start Advertising Your Webshop'
3 Dolog, amire szükséged van, mielőtt hirdetni kezdenéd a webáruházad
2023 november 11
Te is hagyományos vállalkozás tulajdonosa vagy, aki nemrégiben...
image-1
Miért fontos a márkaépítés az e-kereskedelmi vállalkozások számára?
2022 július 11
Már biztosan Te is hallottál a márkaépítés fontosságáról, viszont...

Kérj ajánlatot!

Legördülő menük és checkboxok

Ajánlatkérés menete

Az itt található űrlap kitöltését követően az időpont foglaló oldalra kerülsz, ahol lefoglalhatod a helyet az ingyenes, 30 perces Zoom megbeszélésre. 

Az űrlap kitöltése után elküldünk egy kérdőívet a megadott e-mail címre, hogy jobban meg tudjuk ismerni a vállalkozásodat még a konzultáció előtt.

A Zoom megbeszélés keretein belül átbeszéljük jelenlegi marketing stratégiátokat, hogy milyen marketing eszközöket alkalmaztok (milyen sikerességgel), illetve arra is kitérünk, hogy miben tudjuk segíteni webshopodat eredményességének növelése érdekében.

Ezt követően küldünk egy alapos és átlátható ajánlatot és szerződés mintát, hogy láthasd, hogy milyen kereteken belül tudunk együttműködni és, hogy pontosan mit kaphatsz a pénzedért cserébe.

A szerződést követően pedig kezdődhet is a közös munka, a ROAS és a profit növelése.