A 7 vezető közösségi média webhely és platform 2022-ben

Olvasási idő: 3 perc

Szeretnél velünk növekedni?

Kérj ajánlatot és 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot!

A közösségi média mindenhol megtalálható, de nem minden platform működik minden vállalkozás számára. Tudd meg, hogy a 7 legnépszerűbb social media platform közül melyik válik be a legjobban közönséged számára.

1. Facebook

A Facebook-on demográfiai elmozdulás tapasztalható, viszont még mindig nagyon népszerű a felhasználók körében.

A Facebook vezető iparágai közé tartozik a pénzügyi szolgáltatások, az e-kereskedelem, a kiskereskedelem, a játék, a szórakoztatás, a média, a távközlés, a technológia, a fogyasztási cikkek és az autóipari vállalkozások.

A csatorna egyre inkább elnyomja az üzleti bejegyzéseket, de továbbra is vannak módok az elköteleződés megerősítésére anélkül, hogy hirdetésekbe fektessünk. Hozz létre csoportokat, használj chatbotot , vagy jelentkezz be élő videó formájában a népszerűség fokozása érdekében.

Ahhoz azonban, hogy fel tudd skálázni webshopod, a Facebook hirdetések alkalmazása továbbra is aligha megkerülhető 2022-ben.

2. TikTok

2022-ben már mindenki hallott a TikTok-ról: hónapról hónapra nő az aktív felhasználók száma (2021-ig 3 milliárdan töltötték le), ráadásul egyre több 24 év feletti kezdi el használni a platformot és egyre kisebb a 18 év alattiak többsége, így kijelenthető, hogy már jelentős a fizetőképes felhasználók aránya a TikTok-on.

A TikTok-nak megvan a saját stílusa, így erre a platformra valóban eredeti, a TikTok best practice-it figyelembevevő tartalmakat kell készíteni, ami sok vállalkozás esetében nem oldható meg házon belül, azonban a megfelelő kreatív stratégiával és tartalomgyártással akár a Facebook-kal egyenértékű forgalomforrást is ki tudunk építeni a TikTok-on.

3. Instagram

Itt leginkább a termék alapú vállalkozások, influencerek és coachok boldogulhatnak.

A hirdetések 2018-as bevezetése óta a termék alapú vállalkozások potenciális ROI-ja minden eddiginél magasabb.

Ha a megcélzott közönség 35 év alatti, akkor az Instagram az aranybánya: a 18-24 évesek 67%-a használja az Instagramot, a Z generáció 67%-a és a millenniálisok 58%-a pedig naponta legalább egyszer használja az alkalmazást.

Ezen a platformon leginkább az egyszerűbb WOW termékeket lehet értékesíteni, amik nem igényelnek sok magyarázatot.

4. YouTube

Az eredeti videós közösségi média felület fenntartja a dominanciát ezen a piacon. Jelenleg ez a második leggyakrabban használt platform havi 2,2 milliárd aktív felhasználójával.

Ez a felület erős felhasználói bázissal rendelkezik minden korcsoportban. Ide tartoznak a nehezen elérhető 65 év felettiek, akiknek 49%-a használja ezt a platformot, a Facebook után a második helyen.

A YouTube minden műfajt lefed: a szépségápolástól és az oktatástól kezdve, a barkácsoláson át, a lakásfelújításokig. Ez az a platform, amelybe a legtöbb márka befektethet.

Leginkább bonyolultabb termékek esetén érdemes hangsúlyt fektetnünk a Youtube-ba. Hosszútávon egy stabil Youtube csatorna nagyban hozzájárulhat a márkaértékünk növelésére, azonban rövid távon is érhetünk el sikereket a platformon hirdetések futtatásával.

Ilyen lehet például egy számozott kifestő, vagy bármilyen egyéb egyszerű ajándéktárgy.

5. WhatsApp

A WhatsApp továbbra is a legnépszerűbb közösségi üzenetküldő alkalmazás, messze a Facebook Messenger előtt.

Az üzenetküldő alkalmazás nem tűnik kézenfekvő választásnak a márkák számára, de vegyük figyelembe, hogy az SMS-ek 98%-os nyitottsági arányt mutatnak, szemben az e-mailek 20%-ával. Azt is érdemes megemlíteni, hogy az SMS-ekkel ellentétben a WhatsApp üzenetek küldése ingyenes.

Ha a WhatsApp-ot ügyfélszolgálatra és -megtartásra használod, akkor valószínűleg hamar észre fogod venni, hogy a márkádban rejlő lehetőségek hatalmasak.

6. Pinterest

A Pinterest legnépszerűbb tartalmai közé tartozik a divat, az ételek, a dekoráció, az esküvő, az edzés és a barkácsoláshoz kapcsolódó gombostűk. Ráadásul az alkalmazáson bármilyen tartalom, ami gazdag látványvilággal rendelkezik, boldogulhat.

A felhasználók 60%-a nő, így amennyiben túlnyomórészt női közönséged van, ez nyomós ok arra, hogy időt fektess a közösségi média marketingben a Pinterestre.

7. Snapchat

Ha a megcélzott közönséged fiatal, mindenképpen érdemes belépni a Snapchatbe. Az app legaktívabb felhasználói a 13 évesek, és naponta több mint 30 percet töltenek az alkalmazással.

A Snapchat a felhasználók által generált tartalmak, a kulisszák mögötti videók és az exkluzív ajánlatok.

A közösségi média tehát mindenhol ott van, és mindenki használja.

Nincs olyan platform, amit mindenkinek kötelező használnia, leginkább a célközönség és a termék típusa határozza azt meg, hogy hol vagyunk jelen.Legyél szelektív, keresd meg a közönséged által használt platformot vagy platformokat, majd szabd testre kampányodat, hogy elérd a célközönségedet. Ha pedig szakértőket keresel e-kereskedelmi vállalkozásod sikeréhez, foglalj időpontot egy ingyenes konzultációhoz velünk!

Kapcsolódó cikkek

image-1
Miért fontos a márkaépítés az e-kereskedelmi vállalkozások számára?
2022 július 11
Már biztosan Te is hallottál a márkaépítés fontosságáról, viszont...
DALL·E 2023-12-21 15.56.19 - Create a more realistic and relatable illustration for the article titled '3 Things You Need Before You Start Advertising Your Webshop'
3 Dolog, amire szükséged van, mielőtt hirdetni kezdenéd a webáruházad
2023 november 11
Te is hagyományos vállalkozás tulajdonosa vagy, aki nemrégiben...

Kérj személyre szabott ajánlatot!

Legördülő menük és checkboxok

Ajánlatkérés menete

Az itt található űrlap kitöltését követően 24 órán belül felvesszük veled a kapcsolatot telefonon, hogy tudjunk egyeztetni egy közös 30 perces zoom megbeszélésre időpontot.

A telefonbeszélgetés után elküldünk egy kérdőívet a megadott e-mail címre, hogy jobban meg tudjuk ismerni a vállalkozásodat még a konzultáció előtt.

A Zoom megbeszélés keretein belül átbeszéljük jelenlegi marketing stratégiádat, hogy milyen marketing eszközöket alkalmazol (milyen sikerességgel), illetve arra is kitérünk, hogy miben tudjuk segíteni webshopodat eredményességének növelése érdekében.

Ezt követően küldünk egy alapos, átlátható ajánlatot és szerződés mintát, hogy láthasd, hogy milyen kereteken belül tudunk együttműködni és, hogy pontosan mit kaphatsz a pénzedért cserébe.

A szerződést követően pedig kezdődhet is a közös munka, a ROAS és a profit növelése.